搜狐网站
搜狐 ChinaRen 17173 焦点房地产 搜狗
搜狐网站搜狐视频
搜狐电视 > 广东新闻中心 > 2008中国(广州)国际纪录片大会 > 大会评优影片

大会评优影片《爱与狗同行This Darling Life》


片名:爱与狗同行
影片原产国:中国香港
片长:82 分钟
配音语言:粤语及英语原音
字幕:中文及英文
制作年份:2007-2008年
影片首播日期:2008年5月8日
作者:
导演:陈安琪
出品公司:精萃工作坊


内容简介:这部电影讲述的是狗和它们最好的朋友——人之间的故事,尤其是生活在香港的人与狗。可爱的狗仔在片中将会引领我们去探索香港社会的多样性,展现人们对爱与生命的看法。透过故事,我们看到爱与怜悯,以及对尊重、平等价值观的普世追求。
一切始于一条小狗。陪伴了导演16年的小狗Baby被疾病折磨,慢慢走向死亡……这个与挚爱分离的痛苦过程,将导演带入记忆的长河,重新思索自己和家人的感情。亦以狗为向导,打开心扉,去倾听其它狗主的精彩故事。在这些人与狗的故事背后,我们探索的是人类永恒的命题:生命、死亡和爱。透过绚丽的影像,看看在我们短暂而又可爱的一生中,最重要到底是什么。


导演简历:擅长执导剧情长片,主要作品包括:
《爱情谜语》导演,嘉禾出品,香港(1987)
《青春怒潮》监制,嘉禾出品,香港(1986)
《花街时代》导演,嘉禾出品,香港(1985)
《窥情》导演,邵氏兄弟出品,香港务1983)

Name of Entry:This Darling Life
Country of Production:Hong Kong, China
Running Time:82 minutes
Commentary Language:Original Cantonese and English
Subtitle:Chinese and English
Year of Production:2007-2008
Date of First Release:May 8, 2008
Author:N/A
Director(s):Angie Chen
Company of Production:Scorpio Films

Brief Synopsis:
This is a film about dog’s best friends, evolving around the people and dogs living in Hong Kong. It is about love and compassion. This Darling Life explores the diversity in Hong Kong’s society, and in turns reveals the residents’feelings on issues of love and life, expanding to a universal quest for respect and equality in all living beings.
The documentary opens up with the director’s feelings towards the slow tortuous sickness and eventual death of her dog Baby, her companion dog of sixteen years. It slowly meanders into her feelings about life, death and love, questions that have intrigued mankind for centuries. The stories in this documentary unfold into imageries of what concern us the most in our short and darling life.


Filmography:Movie Features
Director, Riddle of Love, Golden Harvest, HK (1987)
Producer, Grow Up In Anger, Golden Harvest, HK (1986)
Director, My Name Ain’t Suzie, Shaw Brothers, HK (1985)
Director, Maybe It’s Love, Shaw Brothers, HK (1983)

 

 

我要发布

用户:  匿名  隐藏地址  设为辩论话题

*搜狗拼音输入法,中文处理专家>>

新闻 网页 博客 音乐 图片 说吧  
央视质疑29岁市长 邓玉娇失踪 朝鲜军事演习 日本兵赎罪
石首网站被黑 篡改温总讲话 夏日减肥秘方 日本瘦脸法
宋美龄牛奶洗澡 中共卧底结局 慈禧不快乐 侵略中国报告



搜狐博客更多>>

·怀念丁聪:我以为那个老头永远不老
·爱历史|年轻时代的毛泽东(组图)
·曾鹏宇|雷人!我在绝对唱响做评委
·爱历史|1977年华国锋视察大庆油田
·韩浩月|批评余秋雨是侮辱中国人?
·荣林|广州珠海桥事件:被推下的是谁
·朱顺忠|如何把贪官关进笼子里
·张原|杭州飙车案中父亲角色的缺失
·蔡天新|奥数本身并不是坏事(图)
·王攀|副县长之女施暴的卫生巾疑虑

热点标签:奥运 珠峰 福娃 母亲节 印花税 火炬 日本 赵薇 外遇 股票 金晶 陈冠希 谢霆锋 CNN 中国足球 张柏芝 姚明

说 吧更多>>

说 吧 排 行

茶 余 饭 后更多>>